• Головна
  • Інтервʼю до Дня працівників ЖКГ. Електромонтер аварійної служби про роботу під час війни
Новини компаній
17:00, 16 березня 2023 р.

Інтервʼю до Дня працівників ЖКГ. Електромонтер аварійної служби про роботу під час війни

Новини компаній

Ще в нещодавньому минулому найбільшим попитом серед молоді користувались професії, що повʼязані з офісною працею і не передбачають роботу “в полях”. Як кажуть - в теплі і добрі. Раніше мало хто з нас міг би уявити, що прості робітники, зокрема працівники комунальної сфери - електромонтери, двірники, слюсарі, дорожники та інші - стануть опорою тилу воюючої держави, запорукою спокою і стабільності для мирного населення. Сьогодні, коли Україна відзначає День працівників ЖКГ, ми поспілкувались з електромонтером аварійної служби “ДомКом” у Кривому Розі Миколою Івановичем Лисаковим, і дізнались у нього про особливості роботи у воєнний час.

Інтервʼю до Дня працівників ЖКГ. Електромонтер аварійної служби про роботу під час війни, фото-1

Довідка: Лисаков Микола Іванович закінчив електромонтажне училище з відзнакою, закінчив два технікуми, покращуючи свою експертність і вдосконалюючи знання. Працював майстром контрольно-вимірювальних приладів і автоматів, навчав молодих фахівців впродовж 18 років. Зараз працює в керуючій компанії “ДомКом” вже більше 5 років.

Як проходить Ваш робочий день і як влаштована робота аварійної служби?

Денна служба проводить огляд мереж та обладнання, перевіряє його, виконує необхідні заміни. Зазвичай, якщо проведена профілактична робота, то мережі витримують перепади тиску, електромережі витримують перепади напруги, але не завжди. Коли виникає аварійна ситуація її ліквідує аварійна служба власними силами і засобами. З в 17.00 до 8.00 ранку обовʼязково чергують фахівці, готові виїхати на виклик і ліквідувати аварію будь-якої хвилини. А о 8.00 приходить денна служба та зміняє чергову бригаду. Часом поломка вимагає більшої кількості матеріалів, або більшого часу для виконання роботи, або ж мешканець, в квартирі якого сталась аварія не надає вночі доступ для ліквідації. Тоді аварійна - ліквідує аварію, наприклад перекриває водопостачання, щоб зупинити течу чи порив, а денна служба вже проводить необхідний ремонт у найближчий час.

Робота в аварійній службі непередбачувана, ніколи не можна вгадати, коли станеться аварійна ситуація. Колись це може бути виклик о шостій вечора, а колись і о другій, о третій ночі. Ми завжди маємо бути напоготові, мати необхідний запас інструментів, матеріалів для того, щоб виконати необхідну роботу. В середньому бригада отримує 3-7 аварійних викликів за зміну, але буває і більше. Найбільш “гарячими” є чергування з п'ятниці на суботу, коли більшість мешканців вдома і активно використовують інженерні мережі чи перевантажують електромережу.

Як війна вплинула на вашу роботу і роботу вашої бригади?

Ми всі памʼятаємо зовсім недавні відключення світла. Будь-які непередбачувані відключення спричиняють підвищення напруги при включенні. Люди залишили включеними холодильники, телевізори та інші побутові прибори (бойлери, наприклад) і, враховуючи вік будинків, зношеність мереж, часто могли виникати аварії - аж до загорянь.

Люди зараз, можна сказати, в гострому стресовому стані, тому часом не розуміють якихось тонкощів роботи обладнання, ми обов'язково все пояснюємо. Наприклад про необхідність дотримання цих інструкцій, які влада давала восени-взимку в засобах масової інформації. Про те, що треба заощаджувати, що не можна одночасно вмикати багато електроприладів, що варто обмежити використання електроенергії.

По роботі вам часто доводиться спілкуватися з мешканцями, ви щоденно говорите з великою кількістю людей. Виходячи з Ваших спостережень, люди змінились, як на них вплинула війна?

На жаль, свідомість мешканців не дуже виросла. Часто люди замикаються в своїй квартирі, і що за її межами, їх не цікавить. Ви знаєте, аварійна служба займається не лише ліквідацію аварій на електромережах. Аварійна служба також ліквідує аварії на мережах інженерних, наприклад, каналізації. Дуже часто мешканці неправильно використовують каналізацію - це великий відсоток від всіх аварійних заявок, які надходять на гарячу лінію компанії. Засмічення трубопроводів спричиняють і наповнювачі для туалетів тварин, і вологі серветки, і інше сміття, яке в жодному разі не можна викидати в унітаз. На жаль, мешканці не хочуть це розуміти і живуть за принципом “моя хата скраю”. Буває, мешканці перевантажують систему електроприладами, але люди не знають, що цього не можна робити. Тому ми кожному намагаємося пояснити, як в подальшому уникнути аварійних ситуацій, та заспокоїти.

Ваша служба співпрацює з міськими комунальними підприємствами?

Аварійна служба тісно співпрацює і з ДТЕК, і Міським водоканалом. Керуюча компанія обслуговує внутрішньобудинкові мережі, але часто вирішення проблеми має бути комплексним, тому, звісно, всі служби співпрацюють, адже мета спільна - це комфорт мешканців.

А як щодо взаємодії з мешканцями? Наскільки це важливо для ліквідації аварії?

Постійно необхідно взаємодіяти із старшими по дому чи з іншими мешканцями, наприклад, для того, щоб домовитися про доступ до мереж, які потребують термінового ремонту, щоб узгодити, де зберігається необхідний ключ, тому взаємодія з мешканцями дійсно дуже помічна в нашій роботі. Але також величезну роботу виконують диспетчери, які перші спілкуються із заявником, визначають тип аварії, дізнаються деталі щодо доступу. Так що, це ефективна колективна робота.

Виникають проблеми з доступом, коли, наприклад, сталась аварія на трубопроводі, що проходить в квартирі, а мешканців немає на місці?

Таке стається досить часто, особливо останнім часом, але ще більша проблема для нас, для співробітників аварійної служби, полягає в тому, що мешканці іноді бояться відкривати двері. Особливо таке траплялось на початку війни - час тривожний, люди були налякані повідомленнями про шахраїв чи мародерів. Тому всі наші співробітники під час виконання своїх професійних обовʼязків одягнені у форму. На нас спеціальний брендований одяг, світловідбивні елементи, не лише на формі, але і на автомобілях аварійної служби зазначено, що це саме “ДомКом”.

Миколо Івановичу, крім спеціальної робочої форми, Ви і Ваші колеги маєте посвідчення, які підтверджують вашу особу і підтверджують що ви саме співробітник аварійної служби? Мешканці можуть поцікавитись і ознайомитись із ними?

Звісно, навіть наведу приклад із реального життя. Часом люди, які викликають аварійну службу, проживають в таких під'їздах, які, наприклад, не мають домофону. Тоді ми маємо звʼязатися із заявником, щоб він спустився і відкрив двері. Одного разу ми приїхали на такий аварійний виклик і щойно підійшли до під'їзду, дістали телефон, щоб зв'язатися із заявником, як із під'їзду вийшов інший мешканець. Звісно, він запитав нас, хто ми, чому хочемо потрапити в під'їзд. Ми показали свої документи, в який зазначена спеціальність фахівця, прізвище та номер автомобіля. Він побачив нашу уніформу, наш робочий автомобіль і тоді спокійно впустив нас, щоб ми могли ліквідувати аварію.

Компанія турбується про безпеку мешканців, тому при найменших сумнівах, не соромтесь - ви маєте повне право запитати у фахівця документи, перш ніж пускати в приміщення.

Воєнний стан передбачає таке обмеження як комендантська година. Але аварія може статись в будь-яку пору доби. Як ви виходите з цієї ситуації?

Як і в комунікації з мешканцями, передусім, ми маємо бути на робочому автомобілі і у формі. По нам має бути одразу видно, що ми співробітники аварійної служби “ДомКом”. Але, звісно, наша служба має спеціальні посвідки, які підтверджують наше право працювати і переміщатися по роботі містом в комендантську годину. Житлово-комунальне господарство - це критична інфраструктура, тому ми маємо такі дозволи.

Розкажіть, будь ласка, трохи детальніше про умови роботи, графік, труднощі?

Аварійна бригада добирається на місце аварії спеціальним автомобілем.

Ми працюємо відповідно до вимог техніки безпеки. Згідно з нею, багато робіт не можна виконувати одному. Тому в машині аварійки зажди два фахівця. І взагалі, так зручніше працювати: потримати чи подати інструменти, притримати якісь деталі, підстрахувати напарника.

Важливо також дотримуватись графіка, якщо зміна триватиме довше, ніж передбачено, то працівники можуть стати менш уважними, а це може бути небезпечним. Також знижується ефективність та швидкість роботи. Тому дотримання графіка - це теж свого роду запорука як якісної роботи, так і безпеки.

Часто бували випадки, коли вимикали світло по декілька разів за добу. Ясно, що дітям складно робити уроки, господарям і хазяйкам складно робити домашні справи, все це викликало в людях агресію і роздратування. Нічого страшного, не треба цього боятися, треба спокійно інформувати людей, пояснювати, чому відбуваються відключення. Ми терпляче пояснювали, і коли люди дізнавались справжню причину, вони заспокоювались, починали ставитись до комунальників із розумінням.

Тобто Ваші бригади працювали не лише як електромонтери, слюсарі, зварювальники, але ще і трохи як психологи?

Насправді, вміння спілкуватись у кожного індивідуальне і дуже залежить від попереднього досвіду. Треба не боятись і намагатись доступною, а не зарозумілою мовою пояснити складні речі. Наприклад, я 18 років пропрацював майстром, викладав, навчав молоде покоління електромонтерів. Тому особисто я легко комунікую з людьми.

На вашу думку, зараз є нестача фахівців?

Раніше існував певний план по підготовці спеціалістів, в тому числі електромонтерів. Кожне підприємство знало, скільки йому треба підготовлених людей, і робило замовлення на таку підготовку.

Зараз економіка не планова, практика замовлення спеціалістів не розповсюджена, і довгий час такі фахівці не готувались. Але після Перемоги, я впевнений, збільшиться запит на професії, які будуть дуже потрібні для відновлення країни, де треба працювати руками - будівельники, електромонтери, слюсарі, зварювальники та інші. Я думаю, що ставлення держави до цих професій може змінитися на краще, бо такі фахівці будуть дуже потрібні для відбудови постраждалих від війни регіонів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Керуюча компанія ДомКом #працівники ЖКГ
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...