Договірні відносини як запорука ефективного утримання будинку: Житлосервіс-КР розповів про законодавчі норми в сфері ЖКГ
У травні 2015 року набув чинності Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Відтоді нормативна база не зазнавала кардинальних змін. Утім не всі норми реалізовані повною мірою. Приміром, Закон говорить, що будинки мають заключити договір з управителем. Проте реальна картинка не відповідає законодавчим приписам.
Основна теза Закону - мешканці приватизованих квартир є співвласниками багатоквартирного будинку. Тобто, незалежно від того дім створив ОСББ чи його обслуговує ЖЕК або приватний управитель, жителі мають самостійно розпоряджатися спільним майном.
«Як було раніше? Є ЖЕК, який обслуговує певну територію. І будинки, що знаходяться поруч, отримують послуги лише від цієї організації. Що зараз? На ринку житлово-комунальних послуг з’явились приватні підприємства. І мешканці можуть самостійно змінювати управителя, незалежно від того, де територіально знаходиться офіс. Разом з тим люди отримали ще одну можливість: регулювати перелік послуг, їхній об’єм та періодичність. Так, є обов’язкові сервіси, які будуть надані за будь-яких умов. А от щодо частоти косметичних ремонтів чи прибирання подвір’я мешканці визначаються самостійно. Усі ці моменти можна прописувати у договорі з керуючою компанію. Наразі триває процес укладання цих документів», - розповіли у юридичному відділі керуючої компанії Житлосервіс-КР.
Прямий договір з керуючою компанією - це індивідуальних підхід до кожного будинку. Як відбувається процес укладання? Жителі багатоповерхівки проводять загальні збори, на яких обирають управителя та погоджують перелік першочергових робіт у багатоповерхівці, вартість послуг.
Важливий момент - визначення представника будинку для ефективної комунікації з керуючою компанією. Пам’ятаєте, старших по дому? Ця роль не втрачає своєї актуальності. Голова будинкового комітету розуміє потреби дому, знає, що потрібно виконати в першу чергу. Спілкується з сусідами. Він сам мешкає в домі, тому неабияк зацікавлений у комплексному благоустрої.
Підсумуємо. Прямий договір з керуючою компанією дозволяє визначати:
- перелік послуг;
- періодичність надання та об’єм;
- вартість (тариф).
Якщо ви бажаєте укласти договір з керуючою компанією Житлосервіс-КР, звертайтеся за номером гарячої лінії: 0800 501 346.
А про всі події у домі - відключення води чи світла, проведення ремонтів - дізнавайтеся з телеграм-каналу.