Як не стати жертвою шахраїв - поради НБУ

Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства.

Про те як не стати жертвою шахраїв нагадали в НБУ.

"Шахраї добре знають, на які больові точки "натиснути", аби отримати необхідну інформацію. В основі більшості легенд аферистів – тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди ‒ це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з вашого рахунку намагаються зняти кошти", - ідеться у повідомленні.

У потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.

В межах кампанії #ШахрайГудбай в НБУ нагадали про головні індикатори розмови з шахраєм.

Припиніть розмову, якщо:

- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;

- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);

- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;

- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;

- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.

"Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи НЕ ПРОСЯТЬ вас виконати подібні дії" - нагадали в НБУ

Якщо ви повідомили шахраєві:

- реквізити картки, банківський код із смс – негайно заблокуйте картку в додатку чи телефонним дзвінком в контакт-центр банку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу; 

- пароль до інтернет-банкінгу – негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.

Якщо ви стали жертвою шахрайства – заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.