Оптимізація сторінок пагинації інтернет-магазину — докладна інструкція

Як правильно оптимізувати сторінки пагинації — одна з найбільш обговорюваних тем на всіх SEO-форумах. Спробуємо розібратися в суті питання.

Що таке сторінки пагинації і навіщо вони потрібні?

Сторінки пагинації — об'єднані в рамках одного розділу, категорії або підкатегорії сторінки, умовно розділені на окремі частини за допомогою нумерації.

Вони створюються, щоб не навантажувати першу сторінку текстовим полотном і щоб не виводити на головну сотні або тисячі товарів. Перевантажена сторінка буде дуже довго завантажуватися — користувач просто піде з сайту. Специалисты smart-web учитывают все нюансы пагинации страниц, что дает качественное создание и продвижение сайтов.

Як виглядають сторінки пагинації?

Зазвичай на сайтах інтернет-магазинів, дошках оголошень, блогах пагинація виглядає так:

Як оптимізувати сторінки пагинації?

Google радить будь-який з трьох варіантів:

  • нічого не робити;
  • налаштувати rel="canonical" зі всіх сторінок пагинації, включаючи першу, на сторінку з усіма товарами — pageall;
  • використовувати атрибути next, prev, щоб показати зв'язок між сторінками пагинации. Насправді цей метод пошуковик вказує як пріоритетний.

SEO-фахівці практикують й інші методи:

  • закривають від сканування за допомогою розміщення <meta name="robots" content="noindex, follow" /> або забороняють до індексуванню у файлі robots.txt (при цьому robots не є директивою).
  • на всіх сторінках пагінації вказують rel="canonical" на першу (основну) сторінку.

Не рекомендую використовувати два варіанти:

  • Нічого не робити. Така стратегія може привести до появи дублів сторінок і текстів. В результаті пошуковик може індексувати слабо оптимізовані сторінки, а важливі для просування — пропускати.
  • Закривати від індексації всі сторінки пагинації, крім першої. Так може погіршитися індексація товарів або статей, розташованих на другої, третьої та інших сторінках.

    Не існує 100% гарантії, що робот зможе просканувати сторінки карток товарів, посилання на які знаходяться на закритих для індексування сторінках пагинации. Даний спосіб варто використовувати, тільки якщо присутня велика кількість дублів і немає можливості зробити сторінки унікальними.

Але в інших випадках:

сторынки1

Найчастіше з необхідністю оптимізації сторінок пагинації стикаються власники інтернет-магазинів, тому наведу приклади пагинації саме для цього типу сайтів.

Розглянемо три популярні варіанти.

1. Налаштування rel="canonical" на сторінку з усіма товарами (pageall)

1.1. У разі наявності сторінки з усіма товарами — pageall — необхідно налаштувати rel="canonical" зі всіх сторінок пагинації, включаючи першу, на цю сторінку.

Наприклад, з сторінки https://site.com/category/page-2/ повинен бути налаштований <link rel="canonical" href="https://site.com/category/page-all/" />.

Так ви покажете пошуковикам (Google, Яндекс), що існує сторінка, яка містить всі сторінки пагинації, і потрібно індексувати саме її.

1.2. Оптимізовані тексти варто розміщувати на сторінці з усіма товарами, але не дублювати на інших сторінках пагинації.

При цьому всім сторінка повинна досить швидко грузиться, інакше користувачі будуть просто з неї йти, погіршуючи поведінкові показники. Тобто, якщо в каталозі категорії сотні, тисячі товарів, такий варіант не підходить.

Крім того, на більшості CMS реалізувати даний метод практично неможливо.

сторынки2

2. Налаштування rel="canonical" зі всіх сторінок пагинации на першу (основну) сторінку

2.1. На сторінках пагинації обов'язково прибрати з посилання на першу параметр діапазону сторінок, якщо він додається.

Наприклад, на сайті є сторінки пагинації:

  • site.com/category/;
  • site.com/category/page-2/;
  • site.com/category/page-3/.

Але при цьому зі сторінок site.com/category/page-2/site.com/category/page-3/ та інших при поверненні на першу, замість site.com/category/ посилання веде на site.com/category/page-1/.

Сторінка site.com/category/page-1/ в такому разі буде дублем site.com/category/.

Необхідно прибрати з посилань на основну сторінку елемент page-1, а також налаштувати 301 редирект зі сторінок з таким параметром на першу сторінку категорії.

2.2. Якщо на сторінках, які розбиті на сторінки пагинацій (наприклад, категорії інтернет-магазину), є текст, він повинен відображатися тільки на основній сторінці, тобто на першій. На всіх інших сторінках пагинації текст не повинен дублюватися. В іншому випадку через дублювання вмісту пошуковик може визначити під запит нерелевантную сторінку.

2.3. Налаштувати зі всіх сторінок пагинації rel="canonical" на основну сторінку пагинации. Наприклад, на сторінці https://site.com/category/page-2/ повинен бути <link rel="canonical" href="https://site.com/category/" />.

2.4. Згенерувати унікальні метатеги (Title, Description, Keywords) для сторінок пагинації на основі шаблону.

Наприклад:

Title сторінок пагинації = [Title основної сторінки пагинації] - сторінка [N],

де N — номер сторінки пагинації.

Даний метод практично повністю вирішує проблему дублювання сторінками пагинації основних сторінок, рекомендується Яндексом, а у списку рекомендованих Google його немає.

сторынки3

3. Використання атрибутів rel="prev" rel="next"

Методом проб і помилок я виявив, що найбільш ефективний спосіб — використання атрибутів next, prev.

При інших рівних пошукова система буде вище ранжувати сторінку з великою кількістю товарів. Це логічно, так як пошуковці намагаються показати користувачеві найбільш релевантну сторінку з максимальним вибором. Але варіант зі сторінкою, на якій розташовані всі товари (pageall), не підходить — вона буде повільно грузиться.

Тому на сторінках пагинації розміщують атрибути next, prev. Вони необхідні для того, щоб показати пошуковим системам, що зміст цих сторінок логічно пов'язане.

Аналогічно, як і у випадку з налаштуванням rel="canonical", зі всіх сторінок пагинації важливо прибрати з посилання на першу параметр діапазону сторінок, якщо він додається. Також слід відображати текст тільки на першій сторінці пагинации. Але при цьому rel="canonical" потрібно проставити зі сторінок на самих себе, або взагалі не проставляти: rel="next" і rel="prev" не залежать від rel="canonical" — їх можна використовувати одночасно, а також впровадити атрибути next і prev на сторінках пагинації.

Наприклад, якщо на сайті є пагинація:

  • https://site.com/category/ — перша сторінка;
  • https://site.com/category/page-2/ — друга сторінка;
  • https://site.com/category/page-3/ — третя сторінка.

На сторінці https://site.com/category/ в <head> слід додати: <link rel="next" href="https://site.com/category/page-2/" />.

На сторінці https://site.com/category/page-2/ в <head> додати: <link rel="prev" href="https://site.com/category/" />, <link rel="next" href="https://site.com/category/page-3/" />.

На сторінці https://site.com/category/page-3/ в <head> додати: <link rel="prev" href="https://site.com/category/page-2/" />

Тобто на першій сторінці пагинації повинен бути тільки атрибут next, а на останній тільки prev.

Для того, слід запровадити на всі сторінки пагинації, крім перше, мета-тег <meta name="yandex" content="noindex, follow" />, так як Яндекс не розпізнає next, prev, і для нього краще закривати від індексації всі сторінки пагинації, починаючи з другої.

Якщо ж замість цього тега розмістити canonical на основні сторінки пагинації, ця каша тегів може призвести до того, що пошукачі викинуть з індексу важливі для просування сторінок, а також сторінки пагинації.

В оновленому Яндекс.Вебмастері ви можете також це моніторити в звіті «Індексування» — «Сторінки в пошуку»:

В даному прикладі як раз були налаштовані canonical на основні сторінки пагинації, а не noindex для Яндекса, але все одно з пошуку були видалені сторінки пагинації.

Останній крок — згенерувати унікальні метатеги (Title, Description, Keywords) для сторінок пагинації на основі шаблону.

Додатковий рекомендації від Google:

  • пошукова система розглядає атрибут rel="previous" як синтаксичний варіант атрибуту rel="prev". Тому використання rel="previous" замість rel="prev" не буде помилкою;
  • в якості значень можуть використовуватися як відносні, так і абсолютні URL (з доменним ім'ям і без);
  • rel="prev" та rel="next" для Google допоміжними атрибутами, а не правилом;
  • якщо пошуковик виявить помилки в розмітці (наприклад, немає rel="prev" або rel="next"), подальше індексування сторінок і розпізнавання змісту буде виконуватися на основі власного алгоритму Google.

Плюс стратегії: по низькочастотних запитах можна зайняти відразу кілька позицій у видачі, коли буде відображатися основна та інші сторінки пагинації, що збільшує ймовірність переходу на сайт.

Важливо: навіть якщо сторінки на сайті підвантажуються з допомогою AJAX-прокрутки, тобто товари завантажуються по мірі того, як ви скроллите сторінку, це не означає, що для пошукача все так само.

Можливо, в коді можуть бути посилання на сторінки пагинації, тому у таких випадках рекомендуємо сканувати сайт за допомогою Netpeak Spider, або вручну переглянути код сторінок категорій і провести їх оптимізацію.

Висновки

Неправильно оптимізовані сторінки пагинації можуть завдати шкоди сайту — важливі сторінки можуть не індексуватися або бути неякісними з точки зору пошукових систем. Важливо правильно оптимізувати сторінки пагинації, щоб не допустити втрати цільового трафіку.

Рекомендуємо використовувати один з методів:

  • використання next, prev (даний спосіб — пріоритетний);
  • проставляти canonical зі всіх сторінок пагинації на основну сторінку сайту.

У рідкісних випадках, якщо на сайті через пагинації генерується велика кількість дублів, можна використовувати і варіант із закриттям сторінок пагинації для індексації роботами пошукових систем.

Автор
( 0 оценок )
Актуальность
( 0 оценок )
Изложение
( 0 оценок )